Współcześnie prowadzenie różnych działań marketingowych jest nieodzownym elementem prowadzenia każdego przedsiębiorstwa. Konkurencja w każdej branży rośnie, ponadto oczekiwania klientów co do jakości produktu i usługi także wzrastają. Każda firma, niezależnie od branży, zasięgu i zakresu działania czy innych zmieniających się danych, dąży do pozyskiwania nowych klientów, a także utrzymania dotychczasowych, którzy już zdecydowali się skorzystać z jej oferty. Ze względu na popularyzację internetu, szczególnie szybko nasila się konkurencja wśród portali internetowych. Internet staje się coraz powszechniejszy. Powszechna wśród nich jest np. dystrybucja różnorodnych gadżetów reklamowych, jako skuteczna forma marketingu.
Gadżety reklamowe skutecznie przyciągają uwagę klientów, ponieważ charakteryzują się interesującym wyglądem, ciekawymi dodatkami, praktycznym zastosowaniem, itp. Wszystkie te zalety posiadają np. kubki reklamowe. Portale internetowe wiedzą, że owe gadżety mają zastosowanie w życiu codziennym i to jest tu ważne. Jest to zatem idealny podarunek. A jak i gdzie te podarunki trafiają do potencjalnych klientów – internautów?
Kubki reklamowe można dystrybuować na różnego rodzaju imprezach plenerowych, w których dany portal jest sponsorem albo organizatorem. Taki imprez, jak np. koncerty, festyny, happeningi, nie brakuje, szczególnie w okresie od marca do października organizuje się ich bardzo dużo. Jest to doskonała okazja do promowania własnej marki, a portale internetowe korzystają z tych okazji bardzo ochoczo.
Ale to nie koniec, bo kubki reklamowe są także przez portale internetowe rozdawane poza imprezami, w miejscach, gdzie spotyka się dużą liczbę przechodniów. Rozdawanie przypadkowym osobom to metoda stosowana w marketingu od lat, ale ciesząca się niesłabnącą skutecznością. Wielość ruchliwych punktów, gdzie można owo rozdawnictwo prowadzić, sprzyja tej metodzie. Portale internetowe, szczególnie te większe, ogólnopolskie, to firmy, które takie metody wykorzystują tym chętniej, ponieważ widzą ową skuteczność.