Współcześnie reklama to bardzo ważny element prowadzenia każdej firmy i instytucji. Jest tak dlatego, że we wszystkich w zasadzie branżach panuje dziś bardzo intensywna konkurencja, która jest spowodowana przez pojawianie się na rynku wielu nowych podmiotów (firm i instytucji). Jednak duże natężenie działań marketingowych różnych rodzajów panuje na rynku i dlatego duża liczba klientów nie jest skłonna korzystać z reklamowanych ofert. To z kolei powoduje, że reklamodawcy muszą szukać innowacyjnych form marketingu. Jedną z najlepszych wykorzystanie w marketingu gadżetów reklamowych, których specjalne właściwości pomagają przyciągać uwagę klientów.
Aby zilustrować powyższe stwierdzenia, przede wszystkim trzeba użyć konkretnego przykładu. Może nim być odzież reklamowa. Dlaczego? Ponieważ jej poszczególne elementy – bluzy, kurtki, spodnie, itp. – są idealnym narzędziami reklamowymi, stosowanymi w marketingu od lat.
Marketing w nowoczesnej formie może polegać np. na przekazywaniu konkretnych informacji czy opinii poprzez osoby związane z daną firmą, albo też z firmą wynajętą – agencją reklamową, choć nie muszą one tego ujawniać, dążąc do upowszechnienia pewnych obiegowych opinii wśród ludzi (tzw. marketing szeptany). Inne nowoczesne metody marketingu to m. in. reklama na bilbordach. Jest to forma skutecznej promocji w przestrzeni miejskiej. Poza reklamą stacjonarną, może to być też marketing ruchomy (mobilny), którego cechą jest wykorzystanie pojazdu lub innego obiektu poruszającego się po danym obszarze, przede wszystkim mieście. Odzież reklamowa jest idealnym narzędziem we wszystkich tych formach marketingowych, z powodów, o których mowa.
Ale również odzież reklamowa oraz inne gadżety reklamowe mogą być wykorzystane w reklamie polegającej na bezpośrednim kontakcie z klientem, oczywiście przy użyciu nowoczesnych narzędzi – telefonu i internetu. Tutaj także odzież i inne gadżety mogą być oferowane jako prezenty dla tych, którzy skorzystają z oferty firmy, ale także dla wszystkich, bez względu na to, czy dadzą się przekonać do danej firmy, czy też nie.